viernes, 27 de enero de 2012

Jony i Laura: La Llotja de la Seda de València

LA LLOTJA DE LA SEDA DE VALÈNCIA

El primer viatge de Jony Bieber amb un alumne per València, ha sigut a la Llotja de la Seda de València

El dimarts 24 de gener per la vesprada, Jony i jo ens vam anar a la Llotja situada en el centre històric de València, en la Plaça del Mercat, numero 31 davant del Mercat Central i de l'Església dels Sants Joans.
Vam anar per a saber un poc més d'ella i vam veure que la Unesco la va declarar Patrimoni de la Humanitat el 7 de desembre de 1996.

Va ser construïda entre 1482 i 1548 per Pere Compte, Juan Ivarra, Joan Corbera i Domingo Urtiaga. Abans d'entrar a la Llotja vam veure la fatxada principal.

La fatxada està formada per: en el centre està la torre, a l'esquerra la fatxada del Pavelló del Consolat del Mar i a la dreta el Saló de Contractacions i dalt del totmerlets coronades.

La porta d'entrada està formada per un arc apuntat d'estil gòtic.

Després de veure un poc la fatxada anàvem a entrar a la Llotja i quan entres, vas directament al Saló Columnari o Sala de Contractació.

La volta està sostinguda per columnes helicoïdals i el sostre per arcs de creueria de la volta, amb aparença de palmera.

L'edifici s'utilitzava com un temple al comerç i és un ampli recinte de 35,60 metres de llarg per 21,39 d'ample i 17,40 d'altura al punt més alt. Poc abans d'entrar a una altra sala vam veure que hi havia una porteta que dóna entrada a la torre amb una escala en forma de caragol que s'anomena la Torrassa, però no es pot passar.

Després vam entrar a la sala anomenada el Tribunal de Comerç i la sala té dos portes una per dins i una altra que dóna al jardí. Esta sala antigament tenia una altra distribució però ara és on quan vas de visita et posen en un projector el que és la llotja i informació de totes les seues sales i esta és la taula i les cadires on s'assentaven antigament.

Jony i jo decidim fer-nos una foto a la sala i després li vaig fer una foto amb la meua playmobil Kate, que també ens va acompanyar en aquesta aventura.

Quan acabem de veure la sala, eixim al jardí i ens vam fer una altra foto abans de pujar per les escales per a haver-hi el que hi havia.

Pugem i ens trobem amb el saló principal o Cambra del Consolat.

El sostre del saló ens va agradar i ens va sorprendre molt perquè està fet per materials cars i també té molts adorns, tallats, daurats i policromats.

Es diu que el rei Alfons el Magnànim es va desplaçar a València per a veure aquest saló. Abans d'anar-nos una altra vegada a baix, ens vam fer una foto en el saló.

Baixem i just davall de l'escala hi havia una altra escala que accedia al soterrani i vam veure que només tenia una finestra que donava a la plaça i és una sala sostinguda per pilars octogonals i coberta amb volta d'arestes.

Després d'haver-nos recorregut la Llotja, veure totes les seues sales i viure aquesta aventura, ens marxem a casa mirant les fotos que havíem fet i sabent moltes més coses sobre la Llotja de la Seda de València.